386
REGISTRES DU BUREAU
[i57i]
DXV [CCI1]. — [Enquête prescrite sur les exactions des sergents et archers
COMMIS AU RECOUVREMENT DES DENIERS.]
5 novembre 1.571. (A, fol. 229 v°- --> -0'- 1^ ^0
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris. t Sur les plainctes el remonstrances qui ont esté faictes par le Procureur du Roy et de la Ville, des exactions qui ont esté faictes par aucuns sergens et archers commis au recouvrement des deniers de la subvention du Roy, plus que la taxe de six solz pa­risis qui leur a esté cy devant accordée pour chacune execution, il est ordonné que les Quarteniers, dixi-niers et cinquanteniers se transporteront en toutes les maisons de leurs quartiers et s'informeront som­mairement desd, exactions et plainctes desd, bour­geois et citoyens, et feront bons procès verbaulx, lesquelz ilz niectront ès mains dud. Procureur du Roy et de ladicte Ville, pour y estre incontinant
par nous pourveu. Enjoignant neantmoings ausdictz Quarteniers, cinquanteniers et dixiniers de advertir de rechef et pour toute derniere sommation lesd, bourgeois, qu'ilz ayent à envoyer leurs deniers ès mains de mc Françoys de Vigny, Receveur de la­dicte Ville, sur peine d'encourir et tumber ès peines rigoureuses portées par les lettres et commissions du Roy.
"Faict au Bureau de lad. Ville'1', le cinquiesme jour de Novembre mil vclxxi.»
Ainsi signé : "Heverard, commiss'2>.
Pareille ordonnance que dessus a esté envoyée aux seize Quarteniers d'icelle Ville, chacun pour son regard'3'.
DXVI [CCIII]. — [Ordre de suspendre la fabrication des poudres et salpêtres.]
5 novembre 1571. (A, fol. 229 v°» B, fol. i4g r°.)
Ce jour d'huy, cinquiesme jour de Novembre mil vc lxxi.
Messieurs les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, considerans les grandes et excessives despences qu'il a convenu faire par lad. Ville pour et à l'occasion des guerres et troubles derniers, dont estoient deues grandes sommes de deniers à noble
homme meFrançoys de Vigny, Receveur d'icelle Ville; A esté ordonné que la confection des pouldres et salpestres, que l'on a acoustumé apporter en l'Hostel de lad. Ville, cessera jusques ad ce que aultrement en aict esté ordonné. Et sera la presente ordonnance signiffiée par le cappitaine Durant aux salpestriers d'icelle Ville et aultres qu'il appartiendra.
DXVIl [CCIV]. — [Convocation à l'assemblée du lendemain.]
0 novembre 1571. (A, fol. 23o r°; B, fol. i4g r°.)
"Monsieur le premier President, plaise vous trou­ver demain à une attendant deux heures de relevée, en l'Hostel de ceste Ville, pour entendre les clauses et conditions de certain accord ct marché qui se pre­sente pour le faict du bois de chauffaige, et sur ce donner vostre avis. Vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau de lad. Ville C1', le sixiesme jour de Novembre mil v° lxxi.
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, "Tous vostres'5'.»
Pareilz mandemens, aux fins que dessus, ont esté expédiez à Messieurs les autres Conseillers de lad. Ville (°).
f ade lad. Ville» manque dans A.
(2) La signature a été omise dans le Registre B.
(-) Ces trois lignes ne se trouvent que dans le Registre B.
(4> ede lad. Villes manque dans A.
(-> La souscription manque dans B.
<-' Ces trois lignes ne figurent pas dans A.